Obawy opiekunki przed wyjazdem

1. Czy moja znajomość języka niemieckiego jest wystarczająca?

Zlecenie jest dopasowane do opiekunki, między innymi również do jej poziomu językowego. Oprócz tego zachęcamy do zabrania ze sobą wszelkich pomocy naukowych, które pomogą w dalszej nauce języka niemieckiego jak i komunikacji.

2. Czy poradzę sobie w obcym mieście?

 

Ważne jest, aby opiekunka zapamiętała adres, pod którym mieszka w trakcie zlecenia. Oprócz tego istotne jest, np. podczas wyjścia na zakupy zapamiętanie po drodze charakterystycznych miejsc oraz budynków. Zalecamy również zabranie ze sobą telefonu komórkowego oraz mapy. Rodzina podopiecznego służy także pomocą i może pokazać najbliższą okolicę.

3. Czy wytrzymam rozłąkę z rodziną?

 

Na zleceniu jest przeważnie dostęp do internetu lub możliwość jego założenia, co umożliwia rozmowy, np. przez skypa. Oprócz tego zdarza się, że rodzina dysponuje tanimi połączeniami do Polski.

4. Jak dotrę z dworca do domu podopiecznego?

Opiekunka otrzymuje dokładny plan podróży. Z dworca odbierana jest opiekunka przez rodzinę, agenta bądź opiekunkę, z którą zmienia się na zleceniu. Czasami trzeba dojechać taksówką. Koszta przejazdu są oczywiście zwracane. Jeśli podróż odbywa się prywatnym przewoźnikiem, opiekunka dojeżdża prosto pod drzwi miejsca docelowego.

5. Czy podołam danemu zleceniu? Co jeśli stan podopiecznego się zmieni lub nie będzie się zgadzał z wcześniej przedstawiony?

Przed wyjazd opiekunka otrzymuje dokładne informacje dotyczące stanu zdrowia podopiecznego. Ponadto jest w stałym kontakcie z rodziną seniora. Jeśli opiekunka jedzie na zmianę, na miejscu czeka opiekunka, która udzieli wszelkich wskazówek. W przypadku kiedy stan podopiecznego ulegnie zmianie, bądź nie będzie zgadzał się ze stanem przedstawionym przed zleceniem, opiekunka w każdej chwili może wszystko zgłosi.

 

6.  Co jeśli nie będę miała czasu wolnego, bądź na zleceniu wydarzy się coś złego?

Jeśli podczas zlecenia pojawią się jakieś poważne problemy opiekunka ma możliwość zgłoszenia dzwoniąc na telefon alarmowy (tylko w nagłych przypadkach!). Po zgłoszeniu podejmujemy interwencje.