Odpowiadamy na pytania najczęściej zadawane naszym koordynatorom! Ujawniamy, o co najczęściej pytają kandydatki i kandydaci do pracy w charakterze opiekunów osób starszych w Niemczech.

Jak szybko i na jak długo mogę wyjechać do pracy z SenioVitą?

Z SenioVitą kandydaci wyjeżdżają nawet w ciągu kilku dni od zaakceptowania ich profilu przez seniora lub jego rodzinę. Co miesiąc otrzymujemy kilkanaście nowych zleceń na terenie całych Niemiec – w szczególności w zachodniej, wschodniej i północnej części kraju. 

Długość wyjazdu zależy od konkretnego zlecenia.
Standardowo nasze Opiekunki i Opiekunowie wyjeżdżają do Niemiec na m,in. 6 lub 8 tygodni (mamy kilka wyjątków, gdzie zlecenia trwają 4 tygodnie).

Jeśli wymaga tego sytuacja, oferujemy również wyjazdy krótsze, na przykład na zastępstwo. W takich szczególnych wypadkach wyjazd może trwać od 2 do 4 tygodni.

Ile zarobię na zleceniu i jaką formę zatrudnienia oferuje SenioVita?​

Oferujemy pracę w oparciu o umowę zlecenie z możliwością wyboru ubezpieczenia w ZUS –  karta EKUZ lub w niemieckiej kasie chorych – karta IKK.

Stawki wynagrodzeń w SenioVita rozpoczynają się od 1500€ netto za przepracowany miesiąc. W przypadku bardziej wymagających zleceń, stawki do jednego podopiecznego sięgają nawet 1800€. Ponadto oferujemy wiele dodatków i premie uznaniowe. 

Wysokość wynagrodzenia uzależniona jest od kwalifikacji kandydata. Szczególnie istotne są znajomość języka niemieckiego, gotowość do prowadzenia auta w DE, a także kwalifikacje i doświadczenie odpowiadające potrzebom osób objętych opieką i ich rodzin. 

Czy pracując w SenioVita jestem ubezpieczona?

Oczywiście!

Opłacamy składki ubezpieczenia zdrowotnego i społecznego, w tym składki emerytalne. Każdy nowy pracownik przed podpisaniem z nami umowy może wybrać odpowiednie dla siebie ubezpieczenie. SenioVita oferuje ubezpieczenie polskie (karta EKUZ) lub niemieckie (w niemieckiej kasie chorych np. IKK). Nasi Opiekunowie mogą korzystać z bezpłatnej opieki zdrowotnej na terenie Niemiec i Polski.

Więcej o niemieckim ubezpieczeniu: LINK 

Czy SenioVita pokrywa koszty przejazdu Opiekunki/Opiekuna na zlecenie?

Tak! Nasz pracownik organizuje przejazd w dwie strony uwzględniając preferencję pracowników. Jeżeli masz sprawdzoną firmę przewozową, podaj jej nazwę lub numer telefonu naszemu konsultantowi podczas tworzenia profilu. 

Wszelkie inne możliwości dojazdu na zlecenie i powrotu (pociąg, samolot, własne auto), omawiane są indywidualnie. 

Czy mogę wybrać część (rejon) Niemiec, dokąd pojadę na zlecenie?

Oczywiście, nasi pracownicy określają swoje preferencje dotyczące rodzaj zlecenia, miejsca pracy, firmy transportowej. Napisz Nam jakiego zlecenia szukasz, a my zrobimy wszystko, by takie dla Ciebie znaleźć.

Czy mężczyzna może podjąć pracę w SenioVita?

Tak, zatrudniamy również panów.

Jak dobrze muszę znać język niemiecki?

W tym zawodzie im lepsza znajomość języka niemieckiego tym lepiej!


Dobra znajomość języka daje nie tylko komfort pracy i możliwość nawiązania serdecznych relacji, jest przede wszystkim źródłem poczucia pewności, że wykonujemy pracę ku obopólnej satysfakcji.
Z wysokim poziomem znajomości języka związane jest również wyższe wynagrodzenie.

Jakie wymagania muszę spełniać, by pracować jako opiekun osób starszych w firmie SenioVita?

  • znajomość języka niemieckiego w stopniu co najmniej komunikatywnym;
  • doświadczenie w opiece nad osobą starszą lub chorą (może to być krewny);
  • empatia i wrażliwość na potrzeby osób starszych;
  • 5dodatkowym atutem będzie prawo jazdy i gotowość prowadzenia auta na terenie Niemiec.

Jak zgłosić się do firmy? Jak wygląda proces rekrutacji w SenioVita?

  • Zadzwoń do nas na numer +48 123 124 111 lub wypełnij formularz zgłoszeniowy na naszej stronie internetowej.
  • Porozmawiaj z naszym konsultantem na temat Twojego doświadczenia w opiece, znajomości j. niemieckiego oraz preferencji – w trakcie rozmowy stworzymy w naszej bazie Twój indywidualny profil opiekuna.
  • Następnie nasz koordynator określi w krótkiej rozmowie Twoje kompetencje językowe i  przedstawi odpowiednie zlecenie lub umówi się na kolejny kontakt 
  • Po uzyskaniu akceptacji dla przedstawionej rodzinie Kandydatki lub Kandydata, organizujemy transport i sporządzamy konieczne dokumenty.
    Umowę możesz podpisać przez Internet lub  tradycyjnie, za pośrednictwem poczty.
  • Podczas Twojej pracy, przez cały czas będziemy Cię wspierać.

Podczas rekrutacji mile widziane będzie: prawo jazdy, referencje od rodzin, fotografie i świadectwa ukończenia kursów związanych z opieką.